Het Nederlands Instituut voor Marketing (NIMA) is de officiële Nederlandse beroepsvereniging voor marketeers. Een nima marketing opleiding biedt een Europees erkende opleiding op niveau A, B en C. Het kan iedereen helpen bij het zetten van de eerste, tweede of derde stap in hun marketing carrière, ongeacht hun mate van expertise. Een NIMA diploma kan iedereen vooruit helpen in hun carrière en wordt zeer gewaardeerd binnen de marketing industrie. Als je dit ook wilt, kun je nu deelnemen aan de NIMA A-, B- of C-opleidingen. Wie moet zich inschrijven voor de NIMA A marketing opleiding?De NIMA A Marketing opleiding is geschikt voor een beginnende marketeer die de fundamenten van de branche onder de knie wil krijgen. Door middel van twee modules bereidt de NIMA A Marketing opleiding haar deelnemers voor op het NIMA A Marketing examen (Marketing A1 en A2). Na het succesvol afronden van NIMA A Marketing hebben de deelnemers een gedegen kennis van de meest cruciale elementen van online marketing. Daarna zijn ze klaar om het geleerde in de praktijk te brengen. Het mooiste is dat deze opleiding wordt aangeboden als online marketing opleiding. Je kunt dus overal studeren. Wie kan zich inschrijven voor de marketing opleiding NIMA B?Er is expertise en kennis van de markt en de doelgroep nodig om een solide marketing plan of strategie op te stellen. Ben je al een tijdje werkzaam in de B2C-marketing en wil je doorgroeien, dan moet je je inschrijven voor de NIMA B-marketing opleiding. Sommige cursussen, zoals bedrijfsstrategieën, consumentenonderzoek en marktvooruitzichten, worden op dit niveau aangeboden. Ook het vertalen van een strategisch beleid naar een operationeel marketingplan is een aandachtspunt. Deze opleiding bevat een gedetailleerde bespreking van B2C-marketingtrends. Als je je als marketeer vooral richt op het aanspreken van consumenten en prospects, dan is het toch ook belangrijk om je kennis van B2B marketing uit te breiden. NIMA B Business Marketing is een aanvulling op je achtergrond. Tijdens dit programma leer je hoe je je eigen bedrijf, markt en doelgroepen kunt onderzoeken. Op basis van de analyse wordt vervolgens een operationeel marketingplan gemaakt, rekening houdend met de nieuwste B2B marketing trends en ontwikkelingen. Door de opleiding NIMA B Business Marketing te behalen, verbeter je je positie als B2B marketeer zowel binnen als buiten je eigen bedrijf. Wie moet zich inschrijven voor de NIMA C marketing opleiding?Wil je strategische vraagstukken kunnen omzetten in een sterke marketingstrategie of operationeel marketingplan, dan moet je je inschrijven voor de NIMA C marketing opleiding. Dit is vooral belangrijk als je een belangrijke rol speelt bij het bepalen van het commerciële beleid van je organisatie. Met NIMA C kunt je je marketing carrière strategisch vooruit helpen. Je leert hoe je een analyse maakt van de interne en externe omgeving van de organisatie. Dit is belangrijk om te bepalen op welke punten verbetering nodig is voordat een marketingstrategie of merkpositionering wordt geïmplementeerd. Het hoofddoel van het volgen van de NIMA C marketing opleiding is strategisch marketeer worden en mee mogen doen aan beleidskeuzes. De marketing opleiding NIMA C heeft geen specifieke toelatingseisen. Je moet echter een goede achtergrond hebben in de marketing industrie.
|