Het is maar al te gemakkelijk om een ​​wegloper in je gedachten te hebben dat het niet meer odelijk is. Er zijn absoluut dagen dat het in alle verschillende richtingen gaat. Die dagen maken het bijna onmogelijk om het mentale geratel uit te schakelen of je ergens op te concentreren. Stress en zorgen verstoppen je mentale processen. Er blijft niets hangen en er komt ook niets goeds uit. Dit veroorzaakt nog meer stress, soms tot het punt waarop de geest het aangrijpt en je niet kunt functioneren of de eenvoudigste beslissingen kunt nemen! Maar je kunt leren hoe je je geest volledig kunt zuiveren en het weer onder controle krijgt. Leren hoe je je geest kunt ontspannen maakt alles beter. Zo kun je een gelukkige, ontspannen geest bereiken:

Mediteer

Dit is de beste manier om je geest te ontspannen. Of je nu kiest voor traditionele meditatie of op een abstracte manier , meditatie helpt je lichaam en geest ontspannen, ruimt de mentale rommel op, geeft feel-good-stoffen af ​​in het systeem… en na verloop van tijd traint meditatie je om je geest tot rust te brengen en het mentale gebabbel te stoppen.

De gemakkelijkste manier om te mediteren is het gebruik van hersengolven entrainment. Zet gewoon je koptelefoon op, speel een spel of kijk hersenloos Temptation Island. Je kunt nog sneller ontspannen als je je op deactiviteit richt in plaats van je geest te laten de-stressen. 

Richt je op de activiteit en wanneer je gedachten afdwalen, breng je je focus weer terug naar de activiteit. Je hersenen en lichaam ontspannen elke minuut, en geleidelijk zal je geest ook in de rij vallen.

Yoga

Yoga is een vorm van bewegende meditatie , yoga zal je geest ontspannen, want als je je erop concentreert om je houding perfect te houden bij elke beweging, kun je niet gestrest zijn over je baan.

Doe iets ‘geesteloos’ en herhalend

Nee, dat betekent niet perse kijken naar herhalingen op tv. Je kunt je geest ontspannen door de afwas te doen, was te vouwen, bladeren te harken, te wandelen, fietsen, roeien, zwemmen, hardlopen, vegen … alles wat niet veel mentale vermogens vereist en je een prachtig repetitief patroon geeft . Als er een doolhof in de buurt is, ga het dan lopen (of maak er zelf een, als je de ruimte hebt). Als je in de natuur kunt wandelen, is dat natuurlijk beter!

Eet goed

Vermijd stimulerende middelen en voedingsmiddelen die je teveel van je baan brengen. Dat betekent: bezuinigen op koffie, frisdranken, SUIKER en kunstmatige ingrediënten. Drink veel water, kruidenthee en eet vers, volkoren voedsel in plaats van verwerkt voedsel. Veel mensen zijn allergisch voor levensmiddelenadditieven en weten het niet omdat de symptomen misschien niet voor de hand liggen. Het brein wordt echter net zo beïnvloed door voedsel als elk ander deel van het lichaam , dus houd er rekening mee dat er ‘vuilnis in, afval uit’ is.

Als je huisdieren hebt, knuffel en speel met ze

Veel onderzoeken hebben aangetoond dat het aaien van een hond of kat de bloeddruk verlaagt en oxytocine vrijgeeft, een stof die vrijkomt tijdens borstvoeding en orgasme (de belangrijkste functie ervan is het creëren van een emotionele band).

Krabbelen

Zelfs als je helemaal niet kunt tekenen, krabbel dan even wat. onnuttige krabbelende vormen die al dan niet iets betekenen, zullen tegelijkertijd ontspannen en je geest focussen. En wie weet, misschien vindt u gewoon iets uit of lost u een probleem op, waar u al lang mee kampt!

Als het winter is en je hebt een open haard, ga dan erbij zitten en staar in de vlammen

Dit is iets wat mensen al sinds de oudheid van de mens doen. Het is ongelooflijk rustgevend en eigenlijk is het een vorm van meditatie (met behulp van een vlam in plaats van ademfocus).

 

Bezoek de website voor meer informatie : Klik hier