best marketing books for beginners

Om succes op Instagram te behalen en abonnees in communicatie te betrekken, moet je de trends van dit sociale netwerk volgen en de kansen die het platform biedt optimaal benutten.

In 2019 gaven bedrijven ongeveer $ 20 miljard uit aan Instagram-advertenties. Dat is $ 5,1 miljard meer dan YouTube dat jaar verdiende. In 2020 wordt de concurrentie om aandacht en gebruikersloyaliteit nog sterker. Volgens analisten van het sociale netwerk zal Instagram 1,7 miljard dollar verdienen aan alleen advertenties in verhalen, en de totale omzetgroei voor het jaar zal 150% bedragen.

Instagram is het platform waar een merk zijn persoonlijkheid, autoriteit, geest en bedrijfswaarden kan laten zien. Als je “niet genoeg” bent op Instagram, besteed je niet de nodige aandacht aan het sociale netwerk, dan verlies je hoogstwaarschijnlijk van concurrerende merken. Om dit te voorkomen, gebruik je deze 10 tips om je Instagram-account te upgraden en naar een hoger niveau te tillen.

Maak een zakelijk profiel aan

De eerste belangrijke stap is het koppelen van een zakelijk account. Vervolgens kunt u de pagina ontwerpen en de verkooptrechter volgen op een manier die een normaal persoonlijk profiel niet toestaat.

Er zijn een paar eenvoudige stappen om over te schakelen van uw persoonlijke profiel naar een zakelijk account.

Na het verbinden van bedrijfsfuncties kunt u:

knoppen toevoegen met een call-to-action (bijvoorbeeld “Schrijven”, “E-mail”), waarop gebruikers kunnen klikken om eenvoudig contact op te nemen met het bedrijf;

hebben realtime toegang tot statistieken. Op deze manier zult u begrijpen hoe goed deze of gene inhoud “gaat”;

advertentiecampagnes lanceren en volgen.

Na verloop van tijd zul je zien hoe je Instragram-activiteiten je publiek beïnvloeden en kun je je betrokkenheid, verkeer en verkoopcijfers verbeteren (we zullen hier later over praten)

Vul de profielbeschrijving in

Als je wilt dat je Instagram-profiel volgers trekt, moet je een korte maar effectieve accountbeschrijving bedenken. Je hebt niet meer dan 150 tekens en een profielfoto nodig om de essentie van je merk vast te leggen. Wie je bent, wat je aanbiedt en hoe je anders bent dan anderen.

De beschrijving kan formeler zijn of op de een of andere manier interessant zijn, veel merken werken op ongeveer dezelfde manier. SeatGeek en Patagonië plaatsten bijvoorbeeld korte maar pakkende beschrijvingen met betekenis in bio.

Of, zoals Sabra en HelloFresh, je kunt constant beschrijvingen veranderen en nieuwe wedstrijden, projecten, producten en meer promoten met bio.

Als je bedrijf nieuw is bij Instagram, plaats dan een authenticiteitsbadge (blauw vinkje) naast je merknaam om gebruikers meer vertrouwen in je pagina te geven. We raden u aan om een ​​dergelijke badge aan te vragen.

Maak het gebruikers gemakkelijk om contact met u op te nemen

Het Instagram-account van het bedrijf moet inhoud bevatten waardoor de abonnee iets van je wil kopen. Hoewel de in-app checkout-functionaliteit nog steeds alleen beschikbaar is in gesloten bèta in de VS, kunt u uw producten taggen in foto’s, video’s, verhalen en productfoto’s publiceren op het tabblad Store.

Gebruik geen ‘verouderde’ advertenties

Instagram biedt gebruikers bijna onbeperkte creatieve mogelijkheden. Je kunt experimenteren met het formaat van berichten, verschillende functies, filters, foto- en videobewerkingstools gebruiken, zodat de inhoud er altijd relevant uitziet.

Benader contentcreatie vanuit verschillende invalshoeken. Voer een enquête uit bij abonnees, vraag hen om u vragen te stellen of feedback te geven op uw publicaties. Laat uw klanten zien wat er in uw bedrijf speelt, vertel ze welke producten u wilt uitbrengen, maak een stapsgewijze handleiding voor hen (hoe het product te gebruiken, hoe u zich voor u kunt aanmelden, enzovoort). Deel uw mening over enkele belangrijke brancheproblemen of deel coole inhoud van uw volgers. Vertel verhalen die inspireren. Doe wat interessant is voor uw publiek en weerspiegelt de essentie van uw merk.

Experimenteer met kleuren en afbeeldingen. Gebruik instellingen en filters om uw feedfoto’s mooi en levendig te maken. Probeer verschillende functies in Verhalen, voeg bijvoorbeeld stickers, emoticons, gifs en nog veel meer in. Zorg ervoor dat elke post pakkend is, opvalt en verschilt van de berichten van concurrenten.

Zorg ervoor dat u de nieuwe videofuncties en -tools gebruikt. Publiceer een preview, dat wil zeggen een video van 60 seconden, nadat u deze hebt bekeken, die de applicatie zal aanbieden om alle video’s die al in IGTV zijn te bekijken. Als je video deel uitmaakt van een ‘serie’, kunnen kijkers op de titel van de serie klikken om andere afleveringen te bekijken.

Pomp je verhalen op

Instagramverhalen zijn foto’s of korte video’s die gebruikers bovenaan hun app zien en daar slechts 24 uur worden opgeslagen. Verhalen kunnen tekst, links en zelfs gifs bevatten.

De nieuwe optie “Collage” (lay-out) biedt zes opties voor lay-outs voor verhalen – u kunt meerdere foto’s tegelijk (van 2 tot 6) naar elke lay-out uploaden. Er zijn ook veel goede apps voor het maken van verhalen in de iOS- en Android-winkels.

Verhalen kunnen, mits correct gebruikt, zeer effectief zijn voor bedrijven. Met Stories kun je:

let op uw nieuwe post in de feed of link naar een specifiek product van het bedrijf, zodat het verkeer wordt omgeleid naar de website van het merk;

gebruik de functie “Stel mij een vraag” om abonnees aan te moedigen u vragen te stellen of, omgekeerd, iets te vragen;

een enquête uitvoeren om een ​​mening te krijgen over een nieuw product of toekomstige ontwikkelingen van het bedrijf;

Je kunt elk verhaal ook toevoegen aan de hoogtepunten op je pagina. Deze verhalen zullen er voor altijd blijven en zijn een geweldige manier om nieuwe volgers aan je merk te introduceren.

 

Probeer iets niet-standaard te doen. Experimenteer met filters, tekengereedschappen en videofuncties zoals boemerangs (nu met SloMo-, Echo- en Duo-effecten) of maak opnamen met Hyperlapse (optie voor videoversnelling met stabilisatie).

Onthoud ongeveer 24 uur – de duur van de verhalen. Bedenk een aanbieding voor gebruikers of nodig iemand uit die abonnees alleen maar bang zullen zijn om je “verhalen” te missen.

Negeer het geluid niet. Laat niet alleen het plaatje maar ook het geluid werken voor de promotie.

Overweeg uw doelen op korte en lange termijn

Je Instagram-posts en -campagnes moeten gericht zijn op de doelgroep van het merk, rekening houdend met hun demografische gegevens en interesses. En om na verloop van tijd resultaten te krijgen, moet u S.M.A.R.T. doelen (specifiek, meetbaar, haalbaar, significant en in de tijd beperkt) en begrijp hoe u de resultaten van Instagram-activiteiten zult evalueren.

Een jaarlijks onderzoek onder meer dan 3000 marketeers, gepresenteerd in de studie “Trends in Social Media 2020”, toont aan dat 44% het verhogen van conversies als hun belangrijkste doel in termen van SMM beschouwt. Hoewel dit een belangrijk doel is en gemakkelijk te meten is, zijn hoge conversies slechts een korte termijn prestatie voor het bedrijf. Het is veel belangrijker om te focussen op het behouden van bestaande klanten en het versterken van het merkimago als geheel, en dit zal de ontwikkeling van het bedrijf op de lange termijn beïnvloeden.

Maak een inhoudsplan

Situationele, spontane berichten zijn goed als er een waardige nieuwsfeed is verschenen. Toch vergt marketing discipline en planning. Maak daarom een ​​inhoudsplan zodat alle berichten op schema worden georganiseerd en vrijgegeven.

Definieer onderwerpen. U kunt op de een of andere manier voortbouwen op het seizoen, trends, nieuws, onderwerpen moeten de levensstijl van abonnees beïnvloeden of de waarden van het publiek van het merk weerspiegelen.

Kies formaten. Wat is de beste manier om de essentie van uw voorstel aan abonnees over te brengen – een bericht in een verhaal, een paar foto’s in een carrousel, een IGTV-serie of iets anders?

Stel het schrijven van tekst voor berichten niet uit. Je moet altijd bereid zijn om een ​​bericht vrij te geven, vooral als het berichtenschema niet wordt nageleefd.

Houd de deadlines bij. Plan berichten lang genoeg zodat je de middelen hebt om inhoud te maken en je bericht op het juiste moment te publiceren.

Breng werkprocessen tot stand. Bepaal zelf hoeveel tijd per dag je op Instagram moet besteden en hoeveel posts je dagelijks moet publiceren.

Weet u niet zeker hoe uw inhoudsplan eruit moet zien? Zoek dan een sjabloon die voor u handig is op internet.

Vergroot je postbereik met geotags en hashtags

Instagram-gebruikers zoeken naar inhoud die hen interesseert met behulp van hashtags. Ze kunnen zich ook abonneren op bepaalde hashtags.

 

Door de juiste hashtags aan elk bericht toe te voegen en ook in je profielbeschrijving te plaatsen, kun je moeiteloos nieuwe potentiële volgers naar je merkpagina trekken.

Als u geïnteresseerd bent in gebruikers van sociale netwerken, allereerst uit uw regio, moet u zeker geotags gebruiken waarmee volgers u kunnen bereiken.

Ga naar statistieken om betrokkenheid en conversie bij te houden

In het gedeelte Statistieken ziet u gedetailleerde informatie over hoe uw inhoud presteert. Verhaalpoststatistieken zijn 14 dagen na publicatie beschikbaar.

Volg de statistieken, let op veranderingen, trends, onthoud de meest uitgebreide publicaties. Zowel succesvolle als niet-succesvolle berichten zullen u helpen begrijpen wat er moet worden afgerond in uw profiel en binnen het ontwerp, en binnen de teksten, kernboodschappen. Op deze manier kun je in de toekomst meer winnende publicaties maken en een aantal ervan gebruiken in betaalde promotie om je investeringen op Instagram later terug te verdienen.

Promoot je beste berichten

Als je ziet dat een bericht het publiek (organisch) goed heeft geraakt, dan moet je het promoten met behulp van Instagram-advertentietools.

Een ander relatief nieuw advertentieformaat op Instagram is ‘branded content’. Ideaal voor het adverteren van uw producten voor bloggers, zowel in de hoofdfeed als in verhalen, en helpt u uw bereik te vergroten en nieuwe klanten aan te trekken in 2020.

instagram social media marketing

https://marketingbook.shop/